crochet · gehaakte tas · haakpatroon · haken

patroon gehaakte tas (crochet bag leaf pattern)

cropped-img_83462.jpg

for english text ;  please scroll down

Hij is klaar!! mijn gehaakte tas met blad patroon! Ik ben er zo blij mee! Het namelijk best een puzzel om een blad patroon om te zetten in een haakpatroon. Een tijdje geleden vroeg het merk Yarn and Colors of ik het leuk vond om een patroon te ontwerpen. Daar hoefde ik natuurlijk niet over na te denken; superleuk toch!! Ik had al vrij snel het idee om iets met een Monstera blad te doen. Ik vind deze bladeren erg mooi en de groene kleuren van het blad zijn prachtig.

 

Yeah!! I finished my crochet bag with the leaf pattern. when Yarn and colors asked me if I would like to design a pattern with their yarn I was very excited ofcourse because I love their yarn and the beautiful colors are fantastic. The idea for a leaf pattern came up in my head very quickly. The pattern is made with tapestry technique (same as I used for the cactus pouch pattern) It was quit difficult to design the leaf . I wanted a Monstera leaf because I think they are so pretty and love the green colors of it.

plant

Ik moest wel even bedenken hoe ik het patroon van een blad in een haakpatroon om kon zetten. Het beste leek me om dat in het programma Excel te doen. Je kunt dan kleine vakjes maken en deze inkleuren. Het was best lastig omdat je de verhouding van het blad wel op de juiste manier wil krijgen. Maar uiteindelijk lukte het en hoopte ik maar dat het tijdens het haken goed uit zou pakken.

Question was; how to realise this in a crochet pattern. therefore I used the program Excel on my computer and draw the pattern in  small colored squares. Had to adjust all the time because the leaf had to get the right proportions. Finally the design was made and I could start crocheting.

Ik heb de tapestry/mochila techniek voor de tas gebruikt. Er wordt vaak gedacht dat het moeilijk is omdat je met meerdere draden tegelijk haakt. Om het makkelijker te maken haak ik yarn over. Dat wil zeggen: ik haak de vasten op de gebruikelijke manier ; er zitten alleen twee extra draden tussen. (zie uitleg en fotos bij het patroon en bij het patroon van de cactus etui). Ik gebruikte voor de tas het volgende garen: yarnandcolors must-have in de kleuren : Aventurine, Bottle en Ecru. Deze kleuren geven de tas een naturel look wat ik erg mooi vind. check de website van yarn and colors om de prachtige kleuren te zien en voor verkooppunten. Yarn and Colors

Tapestry technique is not difficult, I used three threads at the same time for this pattern in the lovely yarnandcolors must-have colors: Aventurine, Bottle and Ecru. These colors give a natural effect to the bag. The tapestry/mochila technique I use is yarn over . You crochet single crochets like you always do but you take two extra strands with you .

IMG_8430IMG_8431

You can check the website to see all the colors and information where to buy this yarn and colors must-have yarn: Yarnandcolors

Om de tas steviger te maken heb ik een voering van soepele canvasstof gemaakt in een mooie naturel kleur. Ook de band heb ik verstevigd met een reep canvasstof. De band heb ik ook met twee extra meeloopdraden gehaakt (dit ook om een stevigere band te krijgen). Hoe ik de tas gevoerd heb staat ook in het patroon. Tenslotte heb ik een magnetische knoopsluiting gebruikt om de tas te sluiten. Afgelopen weekend heb ik de tas meegenomen naar het event: Creative Life in Utrecht. De tas draagt erg fijn (ook door de comfortabele schouderband) en alles wat ik nodig heb past erin.

IMG_8369

Ik hoop dat jullie aan de slag gaan met het patroon en als er vragen zijn hoor ik het graag!

klik op patronen om naar het patroon te gaan.

Liefs Esther

To give the bag a firm body I sewed a piece of canvas fabric on the inside (instructions also in the pattern). I also sew a piece of canvas to the strap. To close the bag I added a magnetic button. I wore the bag to a creative event last Saturday and it turns out to be the perfect summer bag for me and I am so happy I added the canvas to give it a firm base.

If you like to make your own bag please contact me because the pattern is not in english available yet. click here to find the pattern patterns

Love Esther

 

 

6 thoughts on “patroon gehaakte tas (crochet bag leaf pattern)

Leave a Reply

