Nieuw Nederlands haakpatroon

Misschien hebben jullie wel gezien op Instagram en Facebook dat ik onlangs een pop haakte; Beth.

Ze is geïnspireerd op het personage Beth Harmon uit de Netflix serie: The Queen’s Gambit. Ik vind dit een geweldige serie; het verhaal, de stijl; zo bijzonder.

Omdat ik het leuk vind om af te wisselen met mijn haakprojecten kreeg ik het idee om een Beth pop te maken. Ik liet foto’s zien op Instagram en Facebook en daar viel de pop erg in de smaak. Ook maakte ik een paar Reels filmpjes op Instagram. Door de enthousiaste reacties besloot ik het patroon uit te schrijven.

Het patroon is geschikt voor een personen met gemiddelde haakervaring. De pop wordt indien gehaakt met het aangeven garen ca. 48 cm groot. Ik haakte de pop met katoen en naald 2,5 mm.

De pop heeft beweegbare armen en benen waardoor je haar kan laten zitten en in verschillende houdingen kan plaatsen.

Wat heb je nodig:

Katoen garen: 2 bollen van de hoofdkleur, 1 bol wit, 1 bol zwart, 1 bol grijs/groen

Garen voor het haar (garen en kleurnummers staan in het patroon vermeld)

Veiligheidsogen zwart 12 mm, poppenvulling, 3 kleine knoopjes en haaknaalden nr 2,5 mm en 3 mm

Als je ook een Beth wil haken kun je het Nederlandse patroon bestellen voor €4,50 dmv een mail naar:

esther.vogelaar@ziggo.nl

Je ontvangt dan het PDF patroon incl. foto’s per mail.

Betaling kan via overmaken per bank, een tikkie (stuur dan even je mobiele nummer mee) of Paypal.

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag, stuur me dan een mail of pb via Instagram of Facebook mag ook.

Het patroon is getest door o.a. Petra Schoemaker (hakenmetmadebypetra) http://www.madebypetra.nl 

Hieronder zie je de pop die Petra haakte. Dit is de link naar de pop van Petra: https://www.madebypetra.nl/index.php/gehaakte-werkjes/2152-beth-pop


3 thoughts on “Nieuw Nederlands haakpatroon

Leave a comment